En dan toch maar eens zo’n creatief logje

Want eigenlijk doe ik daar vooral voor. Slechte foto’s aan onschuldige lezers opdringen. 😉

Ik zal maar meteen zeggen dat ik een beginner ben. In zo’n beetje alle creatieve hoeken, want wanneer ik zowaar een gevorderde dreig te worden, dan haak ik af en ga op zoek naar ’n nieuwe uitdaging.

Geef nu toe, nieuw is en blijft toch gewoon het leukste, nietwaar?

Maar goed, creatief. Vorig jaar heb ik mijn naaimachine eens uit het stof getrokken toen ik alle kapotte werkbroeken van vriendlief zag. Ze moesten weg. “Nouu, maar weet je dat wel zeker” vroeg ik hem nog maar hij was onverbiddelijk. Kapot, dus weg.

Ik vind weggooien altijd een beetje moeilijk. Ik houd van spullen en rommeltjes. En kan met moeite afscheid nemen van een paar laarzen waar ik nog mee door Londen heb gewandeld. En jaren op de middelbare school. Sentiment zullen we het maar noemen.

En toen vond ik op internet het hele recycle/reuse/refashion. Veel re, van oude rommel spullen. Dat is wat voor mij! Nét wat gelezen over rag quilts en ja, zelfs denim rag quilts!

Lapjes aan elkaar stikken, dat moet nog wel lukken dacht ik. Dus enthousiast begon ik vorige zomer aan ’n project wat ik deze zomer eindelijk zo goed als afgerond heb.

Een denim quilt.

Nee, geen rag quilt, want daarvoor had ik niet goed genoeg gelezen, voor ’n rag quilt moet je namelijk meteen dubbele stof nemen.

Veel gepraat, maar jullie willen natuurlijk bewijzen zien:

Denim quilt Denim quilt achterkant

Aanschouw hier de oude spijkerbroeken van vriendlief. Gecombineerd met ’n oeroud werkshirt (wat wel ’n heel leuk streepje had) en ’n gordijn wat ik over had.

En ik vind m’n hergebruik nog goed geluk ook. Voor ’n amateurtje dan…

Over Babbel

Woonachtig in Centraal-Europa, halfweg twintiger jaren vriendin van vriendlief en moeder van zoonlief. Houd vooral van m'n mannetjes, musiceren en creatief bezig zijn. Houd niet van sporten. Of (creatieve) projecten afmaken. Opruimen en schoonmaken zijn ook niet favoriet...
Dit bericht werd geplaatst in Creatief en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

